söndag 15 juni 2008

Vad blir det för mat?

Planen i stora drag


Torsdag:
Lättare kvällsmat och välkomstdrink.

Fredag:
- Frukost
- Picknick vid midsommarfirande i Odensvi. 
- Midsommarmiddag

Lördag:
- Frukost
- Rester från midsommarmiddag
- Grilla

Söndag:
- Frukost/Brunch med rester från allt


När man kommer ner på Torsdag bör man var lite mätt i magen och så bjuder Jonatan Mimmi & Nyström på lättare kvällsmat och välkomstdrink. Vi ordnar också med Kaffe & fika samt chips & tilltugg under samtliga dagar.
Vi har sedan delat in resterande måltider i bilsällskapen. Vi tänkte att Linda Niklas och en Kompis får ordna frukost alla dagar. Liv Jakob Siri Axel och Linnea får stå för picknick på fredagen. Petter Karin Stefan och Maja tar hand om allt tillbehör kring grillningen förutom kött osv. Det får var och en ta med vad dem vill grilla.

Till själva midsommarmiddagen är det roligast om alla får ordna med en del var. Skriv i kommentarer vad ni vill ta med och se vad dem andra tar med så att inte alla köper matjessill.
Till grillningen på Lördag tänkte vi som tidigare nämnt att man får ta med vad man vill grilla och så fixar grillaget resten. Varje bil får också köpa med en engångsgrill.

Det finns gott om matbutiker på vägen till möckelhult men tänk på att dem ofta stänger kl 20.00 på landsbygden och på midsommar kanske tom stängt.

Det här blir nog krubb och snarr så det står härliga till. Glöm inte öl och nubbe också kära vänner så att det blir lite trevligt framåt småtimmarna.

mvh Jonatan & Mimmi

14 kommentarer:

Liv sa...

Å, det ska bli gott!
Men hur är det nu, några vegetarianer? Linda väl?

Jonatan sa...

Jonatan och Mimmi tänkte iallafall laga en rådjursstek fälld i dem lokala skogarna. Inte så klassiskt midsommar kanske men väldigt gott.
Vi tar också gärna hand om potatis till alla.(
detta är alltså till midsommarmiddagen)

Stefan sa...

Skönt, nu börjar det likna nåt. konkret och bra. Maja är vegetarian men äter rådjur, salami samt fisk och skaldjur. En vild gissning är att Grillaget kommer att bidra med en matig sallad, kanske flera och möjligen ännu mer smått och gott. Vi får se.

Petter sa...

Vi funderar på att ta med dessertost och kex till midsommarmiddagen. Bra, eller är vi fel ute?

Liv sa...

Haha! Petter du är helt fel ute.

Jakob sa...

När jag ligger och hetsar folk på interwebs så brukar jag vanligtvis inte använda min flickväns namn. Nu gjorde jag det och jag ber om ursäkt. Dessertost låter jättegott. Vet inte vad det är men det ligger bra i munnen. Ordet, alltså.

Stefan sa...

"Aha, ost", som min käre far brukar säga. "Som man bäddar får man ligga", brukar han också säga. Hur ser ni på det? Jag avser efter inrådan att "packa hyfsat lätt", och undrar földaktligen om jag ska packa sovsäck eller lakan?

Petter sa...

Meh! Du är så bäng! Jakob, alltså.

Axel sa...

Jag kan skaffa sill. Jag tänkte ta med 1000 olika sorter ungefär.

Jonatan sa...

1000 sorter Axel? Tycker du inte att du tog i lite nu? Även om du skulle ha råd och lyckas transportera all den sillen så låter det inte realistiskt att vi ens skulle kunna äta så mycket. Ta med några utvalda sorter istället så blir det jättebra.

Det är bra om man tar med lakan och handduk. Och badshorts/baddräkt om man inte vill basta naken.

Andreas sa...

jag tänkte göra dom där "snittarna" som jag gjorde förra året som jonatan tyckte var så smaskens

Andreas sa...

och liv, petter och jakob...sluta bråka!

Jonatan sa...

Jaaaa... Gott

Axel sa...

OK, jag begränsar mig till ett färre antal sillar. Jag fixar nog lite annat också som passar till. Knäckebrö, ost. Lite löjrom, rödlök, gräslök och gräddfil också.